Sista mattrilogin från Treskillingen
2026-06-23

Den gula treskillingen är här i svart och betydligt större än originalet.

Midsommarafton är förknippad med lite speciell mat och så blev det också. Sillbuffé med Janssons frestelse. Se men inte röra innan personalen säger: Var så goda!

Äggstra många ägg toppade med godsaker.

Flygfoto på mat och dryck. Ingen klagade utan vi alla njöt av en väl tillagad midsommarlunch.

Efterrätten som inmundigades bestod av jordgubbar med vispad grädde. Det var smaskens!

Alla som kom med en midsommarkrans skulle avbildas. Bara en hade en krans, men den var desto större. ”Jag gör mig bäst från ryggsidan”, sa NN (nomen nescio) som egentligen är LL.
Vad då sista trilogin? Nu har Kopparbergarn varit på matbesök tre gånger afton: jul, påsk och nu midsommarafton. Med mitt mått mätt så är måttet rågat för detta halvår med matreportage.
Must finns för jul och påsk. Midsommarmust borde väl ligga bra till för marknadsförare. Hmmm. Borde eventuellt ta © Copyright på det. Sagt och ogjort.
Att så få kan laga så god mat till så många är berömvärt. Tack!
Hem och slumrade en stund innan resan gick till en annan del av Sverige.
Foto och text: Bo Kempegård
Kommentera