Kopparbergarns årsmöte 2017

17-03-28
20170326_145121_HDR-2

Kopparbergarn höll sitt årsmöte i söndags i Tingshuset och började med en timmes underhållning av Thomas Lundkvist.

20170326_140406web

Det kan låta långt, men med Thomas vid sina instrument, går tiden fort.

20170326_131153_HDR

Han sjöng gamla folkvisor och ackompanjerade med både knappdragspel och stränginstrument. Ett av de senare, autoharpan, lät verkligen fint till ”Vildandens sång” t.ex.

20170326_130756_HDR

Eftersom våren är i antågande, valde Thomas att ta en bit av plastpåsen i papperskorgen och låta vacker fåglalåt tona ut i salen, som inledning på mötet.

20170326_145130_HDR

Efter underhållningen startade själva årsmötet och 20 personer deltog.

20170326_141821_HDR

Björn Öringbäck och Birgitta Palm Andersson fick som sittande ordförande och sekreterare hålla i mötet. Punkt efter punkt gicks igenom och vid punkten ”Val av styrelse” valdes Minna Roselli och Anna-Lena Didic’ in som ordinarie medlemmar. Åsa Rosenberg gick ner från ordinarie ledamot till ersättare. I stadgarna kommer antalet medlemmar 5-7 att ändras till 7-9, eftersom två på varandra följande årsmöten accepterat det nu aktuella antalet åtta styrelsemedlemmar. Nämnas kan också, att medlemsavgiften kommer att kvarstå oförändrad även under 2018.

20170326_150617_HDR

Tredje inslaget i detta årsmöte var fika, smörgås och småkaka.

20170326_150608_HDR

Stämningen var gemytlig och alla verkade mycket nöjda med eftermiddagens träff.

Text och foto: Inger Aftonljus