Årsmöte för SPF 2021

2021-09-09
Äntligen! Nu börjar det ljusna för möten när hösten blir mörk. SPF Seniorerna Ljusnarsberg hade årsmöte 8 september 2021.

Jacqueline Prinselaar, ordförande, hälsade oss alla, 22, mycket varmt välkomna till Bångbro Herrgård denna varma och fina onsdagseftermiddag.

Sedan tog trubaduren Stefan Lindeborg, från Norrtälje, ton. Vi fick höra visor av bland annat Ruben Nilsson, Cornelis Vreeswijk, Nils Ferlin, Bengt Sändh och Thorstein Bergman. Igenkänningsfaktorn var hög. En hel del historier kom också, som var mycket träffande.

Kaffe med blandad smörgås stod på menyn i pausen. Gott. Tur att Thomas Westlund berättade för undertecknad, att det heter blandad smörgås, och ingenting annat. Så landgång, rundgång, utgång och avgång är med all tydlighet något helt annat.

Underhållaren höll på en bra stund till när kroppen fått sitt. Kristallen den fina framfördes inte, den satt i taket, men många andra fina visor.

Idel öra eller heter det idla öron i pluralis? Ingen klagade utan alla njöt av gitarrmusiken, utan förstärkare, och historierna var inte sämre.

Därefter vidtogs årsmötet. Parentation och val av ledamöter.

Till sekreterare för årsmötet valdes Margareta Börjemalm och till mötesordförande Bengt Birging. Den riktiga ordföranden är Jacqueline Prinselaar till höger. Här räcker det med ett pekfinger och inga pekpinnar. Nyinvald i styrelsen är Birgitha Hedin Hermansson.

Från SPF Distriktet och SPF Löa-Storåbygden kom Kerstin Jönsson. Årsmötet avslutades med att Wera Pöchhacker överlämnade en tacksamhetspresent till Jacqueline Prinselaar. Konstituerande möte är den 23 sep hemma hos Ordförande. All fakta kommer då att finnas på: https://www.spfseniorerna.se/distrikt/orebrodistriktet/foreningslista/spf-seniorerna-ljusnarsberg/

Information om vad som händer: Bowlingen kommer förhoppningsvis i gång på torsdagar framöver. Resa till Olshammarsgården den 6 oktober https://www.olshammarsgarden.com/sv_index.html Avresa 8.30 hemkomst på kvällen. 500:-/ för medlemmar och 795:-/ övriga.

Bilder och text: Bo Kempegård med hjälp från A till Ö